Alla inlägg under oktober 2011

Av hoppas - 14 oktober 2011 09:00

jag skrev nått i denna blogg, men insåg att det var det verkligen inte.


Det har hänt endel sen jag sist skrev.

För det första så har remissen kommit fram efter ca 7 månaders väntan. Det hela berodde på en stor miss inom sjukvården. Remissen hade kommit bort helt och hållet, puts väck. Så efter många och långa samtal med sköterskor här och där blev det till slut en ny remiss skickad. Så nu har det kommit fram och vi har varit på besök hos fertilitetskliniken.


Hela dagen gick åt att vänta och undra, hur ska allt gå.

Min sambo skulle genomgå en testikelbiopsi för att se om de kunde hitta spermier. Oddsen för att de skulle hitta några var 50% chans. Ganska bra odds iallafall.

Med ganska stort hopp om att nu äntligen ska det ske åkte vi tidigt till kliniken.

Läkaren börjar undersökningen och säger att vi tar inget prov på bitestikel för den är för liten(där sjönk hoppet ganska rejält)så där finns det inga. Direkt till biopsin på testikeln, vilket enligt min sambo var obehagligt och vad det verkade smärtsamt. Sen var det bara att vänta på svaren, väntan är nått vi är duktiga på vid det här laget. Efter 3 timmar hade vi fortfarande inte fått nått svar.

Efter 5 timmars väntan kommer svaret, som ett slag i ansiktet, NEGATIVT, de hittade inga spermier. HELT TOMT. Och att inga andra alternativ finns det för min sambo att bli genetisk pappa.


Min sambo tar det hela vad det verkar ganska bra, tycker självklart att det är tråkigt men att det kunde vara värre!! Själv tycker jag att det är så orättvist och att jag sitter och gråter floder känns inte rätt heller. Han borde gråta och inte jag. Men tårarna mina bara rinner kan inte hjälpa det. Nu vet jag att det kommer ta ytterligare mer tid innan vi kan bli föräldrar. Känns inte riktigt som tiden finns.


Nästa steg är undersökningar av mej för att se så att det inte är fel på mej också. Om det inte är det blir det insemination eller IVF med spermier från en donator.

Känns ganska hopplöst just nu med tanke på att insemination är det 10% chans att det lyckas och med IVF är det 25% chans att det lyckas.

Och så ska vi ju komma så långt, hoppas iallafall att remisserna inte kommer på villovägar denna gången med.









Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards