Alla inlägg den 17 februari 2014

Av hoppas - 17 februari 2014 18:13

till Danmark fattade vi beslutet att nu under vinterperioden vända oss till Charlotta mottagningen och Örebro istället.

Visserligen är det dyrare men det är inte alls lika långt för oss. Ca 4 timmar tor till Örebro, ca 7,5 timmar enkel resa till Danmark, en viss skillnad.


Så nu har jag gjort en insemination i hormonstimuleradcykel i Örebro:)

Var där för drygt en vecka sen och allt gick bra. Det som skiljer Sverige och Danmark åt, är att det är en gynläkare som utför inseminationen i Sverige medans i Danmark är det en barnmorska. Plus att man i Sverige får se på ultraljud när man blir inseminerad, häftigt att se lilla ljusskenet:)

Triva bra på båda ställena med det blir inte lika ansträngande att åka till Örebro.

Så nu sitter man här och funderar.

Det är idag dag  10 och mina bröst känns ömma och att jag redan på dag 4 kände att det ömmade i magen och har gjort det varje dag efter det. Men sen är det ju svårt att tyda vad kroppen säger eller inte säger och vad som faktisk är hoppet. Hjärnspöken kallar jag det, men nu vill jag verkligen att den ska ha rätt:) på lördag ska jag göra mitt 6:e gravtest, håller tumme å tå.


Att detta kan ta upp hela dagarnas tankar är helt sjuk. Varje sekund tänker jag och hoppas 



Av hoppas - 17 februari 2014 17:47

Här behövs det en rejäl uppdatering vill jag lova.

IVF nr2 visade sig vara negativ


IVF nr3 var positivt gravtest, men resulterade i ett tidigt missfall, ca vecka 8.


Detta har inneburit att landstinget inte längre bekostar flera försök och att vi måste bekosta allt ur egen ficka.

Ivf ca  27 000kr och insemination ca 13 500 kr.

Som tur är har jag sparade pengar att ta av plus att jag en längre tid har jobbat heltid och haft möjligheten att lägga undan lite pengar varje månad.


Går nu hos Charlotta mottagningen(som är privat) och inte på sjukhuset, vilket känns skönt:)

Har varit där på koll och pratat med henne om Danmark som är ett lite billigare allternativ.


Efter besöket hos Charlotta fattade vi beslutet att åkat till Danmark och göra insemination med donator. 2 gånger har jag varit där utan resultatet jag önskat. Var på Storkkliniken


Nästa resa som var planerad till Danmark blev jag sjuk och valde att jag skulle avstå och låta kroppen få vila ut

ordentligt.  Tillfället efter det var det vid jul och kände att jag inte ville gå och undra över julen, då blev det inget heller. Sen kom 3 dje tillfället jag var jätteladdad inför, då visade det sig att moder jord skulle sätta stopp för oss. Det visade sig att det var väldigt blåsigt och att det inte var säkert att färjorna skulle gå och att bron över kanske var stängd. Då vi har 6 timmar till färjan var det inte bara att chansa och hoppas på det bästa. Fanns väl en mening med det hela trost att det kändes hur tråkigt som helst. Var verkligen laddad




Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards